Direktlänk till inlägg 30 september 2009

...tji fick vi................

Av Maria - 30 september 2009 22:15

Idag var en sådan där bra dag. En härlig höstdag. Och alla hästar ska få lite mysig pedikyr av våran kära hovslagare.

Alla var på så bra humör, alla glada, och det var en så skön och avslappnad stämning hos oss alla. Maran var först ut. Klockren. Så nu är det bara fortsätta köra på. Marita siktar hårt på Hubertusjakten..........CoolSkrattande


Sen var det dax för Mia. Debut att få skor, yeahhhhhhhhhhhhhh!!! Hon har haft lite problem i ryggen, men det är under kontroll nu, och hon är fantastiskt duktig. Men hon har ju alltid haft sin egna lilla vilja, och mkt bestämd

dam, som tydligt talar om att hon INTE är med på noterna.. Så det skulle nu bli så spännande nu att se vad hon tyckte om sina skor nu, och hur hon tedde sig. Men hon var så duktig även där. Åhhhh, vi vart så glada, och vi verkligen kände hur malliga vi vart över henne. Överöste henne med skryt och allt...........

Hovis vart förtjust i henne, och hon i han........ha ha ha.


Sen var det dax för Mirre och Bando. Bando vill gärna visa att han redan kan spansk skritt.....VÄLDIGT BRA! Rasp och verkning, och sen var alla våra underbara hästar klara. Åh vad vi älskar dem. Åh Mia, vad duktig hon var. Dagens stora guldstjärna.


Sen var det dax för en skön och avslapnande ridtur. Mmmmm, riktig höstluft, gud så härligt.

Så jag och Maran ger oss i väg. Längst grusvägen fick vi lite sällskap av de andra. Mirre o Bando busade hej vilt med varanndra, Mia skuttade efter och Miracel körde sin berömda travarstil......

Jag stannar och schasar bort dem lite, och gänget vänder busandes bort från oss. Innom mig ler jag varmt. Åh

våra fina hästar, tänker jag och fortsätter rida in i skogen.


..........................DÅ... Brak!!! Efter mig kommer Mia, Mirre och Bando glatt. Stuffar förbi mig med ett litet "partyflin", precis som de sa : Tjena, ska ni oxå ut, och DRAR IVÄG!!!!!!!! Bando var lite tveksam....hmmm ska jag haka på, eller följa med hem. Så jag flinar upp mig och gosigosigosi, komsi komsi Bando så går vi hem.....

Men nej då. Han tokvänder och drar efter......där stå vi, jag och Maran........


Ringer Marita: HÄSTARNA HAR RYMT, med halvdålig mottagning på mobilen......

SkrikandesSkrikandes.....ja, så var hela circusen igång.

Marita tokkastar sig i bilen, och jag rider in i skogen med Maran och ropar. Miracel är kvar i hagen, gnäggar o gnäggar. Men de svarar inte. Det är då det liksom "brister" innom en. Morrar......j----la hästjävlar, fan som vi överöst er med beröm och allt. Fan, fan, fan....... Maran fattar hela galoppen kan man säga, hon är riktigt på bettet.

Marita hittar hästarna glatt betandes ute på en harvad åker.......mmmm, jättefint.....

Då var det dax att bli cowgirl på riktigt........ Och jag lovar.......Nu var det jag och Maran, mot en ICKE arbetsvillig Mia, Mirre och Bando.

Och kortfattat....kan man säga att vi hade en egen hubertusjakt. Och INGEN tänkte låta sig fångas.......och alla älgar, rådjur, fåglar.......de vred sig nog i årets tokgarv..........det måste vart en syn för gudarna..


Efter ca 2 timmar...........lyckades vi få hem dem, då Marita kom med lite havre, och en grimma till Mia.

Då var alla ganska trötta kan jag säga. Och stackars Maran, som fått agera cowboyhäst.......

Och den där guldstjärnan Mia fick, som fått skor på sig idag..........Maran fick överta den, för dagens cowboyinsats!!

..................ÅTER IGEN. DET ÄR MYCKET BUS I EN ANDALUSSkrattande!!


Obs: Ingen deltagare kom till skada.......// MR.

 
 
Anna

Anna

21 oktober 2009 22:22

Hej Marita. Nu har jag hittat till din blogg. Jättekul att läsa. Kram Anna

http://skaridcenter.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 6 november 2014 12:27

  Vilken tur vi hade igår. Halmlasset kom, och vi slet som djur i det råa, kyliga vädret att täcka det med pressäningen, vilke inte var så enkelt i snålblåsten. Men vi lyckades innan snön kom !   Sen var det dax att försöka få in hästarna, som ...

Av Maria - 4 november 2014 13:18

   Nu är vi tillbaka igen efter ett långt uppehåll, och mycket har hänt på gården! Maran går med ett hingstföl som heter Mi Ojo e: Fer Avellado, och är nu 6 mån. Sen har vi vårt nya stjärnskott Fantacia e: Querer, ett vackert lusitanosto på fyra år...

Av Maria - 25 januari 2011 13:33

                

Av Maria - 25 januari 2011 13:26

        

Av Maria - 25 januari 2011 12:51

Ja de här med att blogga är ju inte min starka sida och maria har ju övergett oss mer eller mindre för islanshästar...:)) Kul för henne o hon trivs verkligen där, de är ju hos grannen o jag ser henne nästan varje dag. Nu då vad händer här hemma joo...

Ovido - Quiz & Flashcards