Direktlänk till inlägg 21 september 2009

Ny dag nya tag....

Av Maria - 21 september 2009 10:49

Ja mycket händer och man kommer av sig i vardagen liksom. Men nu kommer lite uppdatering igen...Anneli skulle ju sälja Magico o jag åkte ner till Halland för att titta på honom o lite andra hästar hon hade till salu.

Men hon hade redan sålt honom när jag kom ner, jag ,ville ju egentligen inte sälja honom men så som det är när man har hästar så blir dom ibland för många. Men Magico är magisk.... och framför allt nu när man ser honom o ser en spegel av Habanida.... tårar som suddar bilden nu men vill ju ändå skriva.

En kopia av allt, klokhet storlek eller ska vi säga litenhet...Han har inte fått sin storlek från Destino iallafall. 

Samma ömma blick o man kan inte annat än älska denna häst. Hoppas han får ett bra liv med sin nya ägare, o lycka till till dom.


Jag kom hem på mån från Göteborg, o hämtade Huba hos Jeanett på tisdagen, hade gått 8 dagar efter op o jag la om bandaget, op såret va jättefint. Va så glad att vi tog bort den lösa benbiten, då hon hade en blödning runt den, vilket vet. Gunnar Nilsson inte trodde från början. Hua man va lite orolig för operationen o narkosen på denna gamla dam men de gick ju bra.

De va så skönt att få hem Huba o att hon fick komma hem o träffa sin flock, sina barn o barnbarn....Hon hade ju varit ute hela dagen och ingenting va konstigt när jag tog in dom på kvällen. De va lugnt o rofyllt när dom stod o mumsa när jag släckte o gick.

På morgonen när jag kommer ut ligger hon o gnäggar i boxen dum o trög som man är så tar de några minuter innan jag tänker till...Vad är de för fel... ser att hon är sönderslagen på huvudet, höfter o armbågarna, vet.konstaterar att de inte känns bra o att tarmarna ligger väldigt konstigt, beslutar för att hon får somna in här hemma på gården så fort som möjligt för att få slut på hennes lidande. De kändes fint att hon fick somna in hemma./mm





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 6 november 2014 12:27

  Vilken tur vi hade igår. Halmlasset kom, och vi slet som djur i det råa, kyliga vädret att täcka det med pressäningen, vilke inte var så enkelt i snålblåsten. Men vi lyckades innan snön kom !   Sen var det dax att försöka få in hästarna, som ...

Av Maria - 4 november 2014 13:18

   Nu är vi tillbaka igen efter ett långt uppehåll, och mycket har hänt på gården! Maran går med ett hingstföl som heter Mi Ojo e: Fer Avellado, och är nu 6 mån. Sen har vi vårt nya stjärnskott Fantacia e: Querer, ett vackert lusitanosto på fyra år...

Av Maria - 25 januari 2011 13:33

                

Av Maria - 25 januari 2011 13:26

        

Av Maria - 25 januari 2011 12:51

Ja de här med att blogga är ju inte min starka sida och maria har ju övergett oss mer eller mindre för islanshästar...:)) Kul för henne o hon trivs verkligen där, de är ju hos grannen o jag ser henne nästan varje dag. Nu då vad händer här hemma joo...

Ovido - Quiz & Flashcards